Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΥποθαλάσσιος αγωγός : Στην τελική ευθεία το έργο

Υποθαλάσσιος αγωγός : Στην τελική ευθεία το έργο

Το πολυπόθητο και εμβληματικό έργο του υποθαλάσσιου αγωγού ολοκληρώνεται μέσα στο επόμενο σύντομο διάστημα. 

Το μεγάλο έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής με πόρους του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής  2104-2020) ύψους 21,5 εκατ ευρώ, το οποίο παραδίδεται προς χρήση στους πολίτες στις 30 Σεπτεμβρίου.

Το έργο που έχει εκτελέσει η τεχνική εταιρεία Χ. Κωνσταντινίδης συνδέει, μέσω  Σαλαμίνας και από κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ μέσω υποθαλάσσιου αγωγού 14,4 χιλιομέτρων σε βάθη μέχρι και 95 μέτρων, με ημερήσια παροχή νερού  21.500 κυβικά μέτρα, την Αίγινα.

Με την κατασκευή του αγωγού επιλύεται οριστικά το σημαντικό πρόβλημα της υδροδότησης του νησιού καθώς μέχρι και σήμερα, η κάλυψη των αναγκών των κατοίκων και των χιλιάδων επισκεπτών και τουριστών της Αίγινας γίνεται μέσω ειδικών υδροφόρων πλοίων.

Το έργο μαζί με μια σειρά σημαντικών έργων και υποδομών που χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια, συμβάλλει στην ενίσχυση της ανάπτυξης του νησιού της Αίγινας.

Όπως δήλωσε στο Capital.gr η Αντιπεριφερειαρχης ΠΕ Νήσων Βάσω Μπόγρη “Το έργο της υδροδότησης της Αίγινας βρίσκεται πολύ κοντά στην περάτωση του. Και δεν σας κρύβω ότι αισθανόμαστε δικαιωμένοι για τις προσπάθειες μας για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής. Ένα όνειρο δεκαετιών, ένα σπουδαίο έργο υποδομής γίνεται επιτέλους πραγματικότητα”.

Τα προβλήματα και οι δολιοφθορές  

Οι προμελέτες για τον υποθαλλάσιο αγωγό Σαλαμίνας – Αίγινας ξεκίνησαν το 2001 από την ΕΥΔΑΠ και το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Δύο χρόνια μετά οι σχεδιασμοί τροποποιήθηκαν και το 2006 αποφασίστηκε να υλοποιηθεί το έργο με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε, αλλά δεν προχώρησε και στα τέλη του 2014, με τροπολογία, το έργο μεταβιβάστηκε στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.

Η προγραμματική σύμβαση με τον δήμο της Αίγινας υπογράφηκε το 2015, ωστόσο η πρώτη φάση του διαγωνισμού μπλοκαρίστηκε από δικαστικές προσφυγές μεταξύ των πέντε ομίλων που διεκδίκησαν το έργο.

Μετά την εξάντληση των ένδικων μέτρων, ανοίχτηκαν οι προσφορές και το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία “Κωνσταντινίδης Α.Ε.” με έκπτωση 32%.

Αυτά όμως δεν ήταν τα μοναδικά προβλήματα που υπήρξαν κατά την διάρκεια υλοποίησης του. Το έργο σταμάτησε τον Απρίλιο του 2019 και για έξι μήνες καθώς στο διάστημα αυτό υπήρχε συνεχής αλληλογραφία μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττική και της ΚΕΔ Πειραιώς και Νήσων ως προς την αρμοδιότητα υπογραφής της αδειοδότησης για την παραχωρηση αιγιαλού, παραλίας και πυθμένα.

Το πρόβλημα αυτό ξεπεράστηκε από την νέα ηγεσία της Περιφέρειας και μετά την έγκριση της αδειοδότησης εστάλη έγγραφο στην ΕΥΔΑΠ για την εκτέλεση απολογιστικών εργασιών για την απομάκρυνση των δικτύων της προκειμένου να κατασκευαστούν τα δύο νέα φρεάτια της ΕΥΔΑΠ και της εργολαβίας, απαραίτητα για την εκκίνηση της πόντισης του υποθαλλάσιου αγωγού. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο του 2020.

Τον Ιανουάριο του 2020 υπήρξε δολιοφθορά με την διάνοιξη 33 οπών σε τρεις σωληνογραμμές οι οποίες ήταν αγκυροβολημένες στην περιοχή Ρέστη Σαλαμίνας.

Η πανδημία αλλά και οι καιρικές συνθήκες δυσκόλεψαν κατά πολύ την αποκατάσταση των ζημιών, ενώ ο ανάδοχος υπέρβαλλε αίτημα αποζημίωσης λόγω της καθυστέρησης των εργασιών του έργου από τις 23-4-2019 (συμβατική προθεσμία του έργου) έως 21-7-2020, για το ποσό των 3,6 εκατ. ευρώ.

Το ποσό που αναγνωρίστηκε στον ανάδοχο ήταν 1,5 εκατ ευρώ, ενώ με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκαν επιπλέον 500.000 ευρώ ως αποζημίωση.

 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Recent Comments