Μετά από εντολή του εφέτη – ανακριτή οι νέες έρευνες στο Κουλούρι, όπου έχουν εναποτεθεί τα συντρίμμια από το δυστύχημα – Θα επιχειρήσουν να «συναρμολογήσουν» τα κομμάτια για να διαπιστώσουν από τι προκλήθηκε η παραμόρφωσή τους – Τι έλεγε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τι (δεν) είχαν βρει οι αρμόδιοι – Ο μη εντοπισμός του κόκπιτ, που θεωρούταν ότι εξαερώθηκε, είχε πυροδοτήσει σενάρια για ύπαρξη άγνωστου καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα μετά τη σύγκρουση των τρένων
Συντρίμμια από την καμπίνα της εμπορικής αμαξοστοιχίας βρέθηκαν κατά την αυτοψία ειδικού κλιμακίου της Πυροσβεστικής, καθώς και των διορισμένων δικαστικών πραγματογνωμόνων στο Κουλούρι, όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train, την Παρασκευή (7/3).
Παρότι έχουν περάσει 2 χρόνια από την τραγωδία ο εντοπισμός τους θεωρείται σημαντικός για την έρευνα, καθώς η καμπίνα φερόταν να έχει εξαερωθεί κατά την ανάφλεξη που ακολούθησε της σύγκρουσης των δύο τρένων.
Μάλιστα, ο μη εντοπισμός του κόκπιτ είχε πυροδοτήσει σενάρια για την ύπαρξη άγνωστου καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα μετά τη σύγκρουση των τρένων.
Παράλληλα, στο πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) η επίμαχη καμπίνα φέρεται να έχει «εξαφανιστεί» μετά τη σύγκρουση, ενισχύοντας τη νεότερη εκδοχή ότι το «παράνομο φορτίο», το «άγνωστο καύσιμο, δεν μεταφερόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά είχε τοποθετηθεί στην «εξαφανισμένη» καμπίνα.
Κατά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, επίσης, από τη φωτιά που προκλήθηκε, λόγω του άγνωστου καυσίμου μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, έχασαν τη ζωή τους 5 έως 8 επιβάτες, οι οποίοι κάηκαν, ενώ επιβίωσαν της σύγκρουσης. Στο πόρισμα, λοιπόν, του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και στη σελίδα 40 διευκρινίζεται ότι η καμπίνα του πίσω οδηγού της μηχανής φαίνεται να είναι αποκομμένη από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να εντοπιστεί πλήρως οπουδήποτε ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό μέρος της οροφής και του επάνω προβολέα.
Την Παρασκευή το πρωί, λοιπόν, βρέθηκαν εκ νέου στο Κουλούρι, τόσο οι πυροσβέστες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι εντόπισαν τα τμήματα (κάθισμα κ.λπ.) της καμπίνας και μάλιστα επρόκειτο να τα «συναρμολογήσουν», προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής οφείλεται στη σύγκρουσή της με το πίσω βαγόνι (σ.σ. το πρώτο) που μετέφερε λαμαρίνες ή σε καύση από τη φωτιά.
Ο εντοπισμός, ωστόσο, των τμημάτων της καμπίνας διαψεύδει την εκδοχή της… «εξαφάνισής» της και πλέον ο εφέτης-ανακριτής θα περιμένει την έκθεση της αυτοψίας του κλιμακίου της ΔΑΕΕ του Πυροσβεστικού Σώματος.
Έλεγχος από τη Χημική Υπηρεσία Αθηνών
Από την προχθεσινή αυτοψία που έγινε παρουσία του εφέτη-ανακριτή, μέλη του μικτού κλιμακίου της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία θα αποσταλούν για εργαστηριακό έλεγχο στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών.
Όταν ο χημικός έλεγχος ολοκληρωθεί, τότε το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ θα παραδώσει την έκθεσή του στον εφέτη-ανακριτή, για να απαντηθεί έτσι το κρίσιμο, για την πορεία της ανάκρισης, ερώτημα αν η πίσω καμπίνα της δεύτερης μηχανής διαλύθηκε λόγω της σύγκρουσης με τη φορτάμαξα που μετέφερε λαμαρίνες ή λόγω της φωτιάς που εκδηλώθηκε (σ.σ. από το «άγνωστο καύσιμο») μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι συγγενείς των μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας και θυμάτων παράλληλα της σιδηροδρομικής τραγωδίας, όπως και οι συνδικαλιστές του κλάδου, έχουν αντιδράσει έντονα στην εκδοχή το «άγνωστο καύσιμο» να κρυβόταν στην καμπίνα της μηχανής, και ήταν αυτοί, μάλιστα, που έκαναν το αίτημα για αυτοψία στο Κουλούρι.