Εκατομμύρια οδηγών, έχουν χρονικό περιθώριο μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου για να ανταποκριθούν σε μια από τις τελευταίες υποχρεώσεις της χρονιάς η οποία θα φέρει στο κρατικό ταμείο τουλάχιστον 1 δις. ευρώ.
Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού δεν αναμένεται να υπάρξουν ενώ από τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσει και το κύμα των επιστροφών πινακίδων από όσους θα θελήσουν να «ακινητοποιήσουν» τα οχήματά τους προσβλέποντας στο ότι θα επαναληφθεί και το 2019 ο θεσμός των «τελών με το μήνα».
Τα τέλη χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες. Αυτά που αφορούν στα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν από την 1/11/2010 και αυτά που κυκλοφόρησαν μετά την 1/11/2010. Ειδικότερα:
1. Στα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000, ισχύουν οι ακόλουθες επιβαρύνσεις:
2. Για τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση από 2001 έως το 2005, ισχύουν τα ακόλουθα ποσά:
3. Για τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση από το 2006 μέχρι τον Νοέμβριο του 2010, ισχύουν τα ακόλουθα ποσά:
4. Η τέταρτη κατηγορία περιλαμβάνει τα καινούργια αυτοκίνητα μετά την 1/11/2010 τα τέλη των οποίων υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές αερίων. Απαιτείται ο πολλαπλασιασμός των ρύπων που αναγράφονται στην άδεια με τους ακόλουθους συντελεστές:
Στις περιπτώσεις μεταβίβασης οχημάτων εντός του 2018, τα τέλη θα πρέπει να πληρωθούν από αυτόν που θα είναι ιδιοκτήτης του οχήματος κατά την 1η Ιανουαρίου 2019. Επίσης, στην περίπτωση συνιδιοκτησίας, τα τέλη πληρώνει ο ένας εκ των ιδιοκτητών. Δεν οφείλονται τέλη αν το όχημα έχει τεθεί σε ακινησία ενώ σε περίπτωση που δεν πληρωθούν τα παραπάνω ποσά εμπρόθεσμα, το πρόστιμο είναι το ισόποσό των τελών.