Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΔΗΜΟΤΙΚΑΣτα αρχεία τους...

Στα αρχεία τους…

Δύο χρόνια πέρασαν από το τραγικό ναυτικό δυστύχημα  της Πέρδικας, που συγκλόνισε το νησί αλλά και ολόκληρη την Ελλάδα, οδηγώντας στο θάνατο τέσσερα άτομα, ανάμεσά τους ένα κοριτσάκι  5 ετών.

Η «αμαρτωλή» αυτή υπόθεση μπαίνει στο αρχείο… καθώς , την 1η Αυγούστου εκδόθηκε σχετικό βούλευμα,  το  σκεπτικό του  οποίου χωρίς σχετική αιτιολογία, σπεύδει να κλείσει την δικογραφία  επικαλούμενη το θάνατο του φερόμενου ως οδηγού του ταχύπλοου Θρασύβουλου Λυκουρέζου τον περασμένο Νοέμβρη,  επίσης απορρίπτει και το αίτημα των οικογενειών των θυμάτων για την άρση των τηλεφωνικών συνομιλιών του θανόντος με 15 συγκεκριμένα πρόσωπα.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το δυστύχημα σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 16 Αυγούστου 2016 στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πέρδικας και  Μονής.

Το ταχύπλοο σκάφος που –κατά την ομολογία του κυβερνούσε ο τότε 77χρονος  Θρασύβουλος Λυκουρέζος – εμβόλισε τη λάντζα «Αντωνία» που εκτελούσε το δρομολόγιο, χωρίς να αφήσει χρόνο στον χειριστή και τους επιβαίνοντες να αντιδράσουν.

Για περίπου 20 λεπτά οι ναυαγοί περίμεναν για βοήθεια στη θάλασσα με κάποιους από αυτούς να καταγγέλλουν πως το ταχύπλοο τους χτύπησε και τους εγκατέλειψε, αφού δεν πέταξαν ούτε ένα σωσίβιο,  ενώ απομακρύνθηκε κατά ένα μίλι από το σημείο του δυστυχήματος…

Τι ανέφερε η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος

«Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα της σύγκρουσης σκαφών στη νήσο Αίγινα την 16-08-2016 που είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό τεσσάρων (04) επιβαινόντων του Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” N. Αίγινας 66, από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ανακοινώνεται ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν άλλων αγνοουμένων περατώθηκαν μεσημβρινές ώρες σήμερα με αρνητικά αποτελέσματα.

Μετά την άμεση κινητοποίηση του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., στις έρευνες συμμετείχαν συνολικά ένα (01) Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τέσσερα (04) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ιδιωτικά σκάφη, ελικόπτερο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ελικόπτερο Π.Ν., καθώς και κλιμάκιο της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ..

 

Η προανάκριση για το τραγικό συμβάν βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη έτσι ώστε να μη μείνει αναπάντητο κανένα ερώτημα του δυστυχήματος και να διαλευκανθούν πλήρως τα αίτια και οι συνθήκες του.

Παράλληλα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΛΥΔΝΑ) βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στη ν. Αίγινα και διεξάγει ενδελεχή τεχνική διερεύνηση του συμβάντος, στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4033/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Από τα μέχρι στιγμής συγκεντρωθέντα στοιχεία, προκύπτει ότι στο ταχύπλοο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” Τ. Αίγινας 171 επέβαιναν τα κάτωθι τέσσερα (04) άτομα:

Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 94, 302, 310 και 278 του Π.Κ., ήτοι συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί αύριο ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής.

Βενετσιάνος Επαμεινώνδας – Παύλος, ετών 83

Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80

Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.

Από τους επιβαίνοντες στο βυθισθέν Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 ανασύρθηκαν νεκροί οι:

Τρίμης Στυλιανός, ετών 58, Κυβερνήτης

Κατιφές Θεοδόσιος, ετών 44

Κατιφέ Σεβαστή, ετών 5

Cherednyk Jevgen, ετών 35»

Δύο χρόνια μετά

Η είδηση ότι η υπόθεση μπαίνει στο αρχείο προκάλεσε την οργή των οικογενειών των θυμάτων, που επιφυλάσσονται μέσω του δικηγόρου τους Αλέξη Κούγια για ενέργειές τους με στόχο την τιμωρία των ενόχων, αφού εμμένουν στην αρχική τους θέση ότι δεν ήταν ο Λυκουρέζος εκείνος που οδηγούσε το μοιραίο σκάφος και ούτε καν επέβαινε σε αυτό.

Ο Α. Κούγιας αναφέρθηκε στο βούλευμα που εκδόθηκε στις αρχές Αυγούστου, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει αιτιολογία, ενώ σημείωσε «δυστυχώς κάποιοι φοβούνται την κοινωνική κατακραυγή και τίποτα άλλο». Επιβεβαιώνοντας τις έντονες φήμες για ύπαρξη πολιτικών προσώπων εντός του «Ντουέντε»…

Τι ανέφερε ο Αλέξης Κούγιας

«Οι άνθρωποι ζούσαν και ζουν με την προσδοκία να δουν κάποιους ανθρώπους να λογοδοτούν για την τραγωδία. Από την πρώτη στιγμή υπήρξε αγωνιώδης προσπάθεια σε αυτήν την υπόθεση να εμφανιστεί  να αποδειχθεί ότι στο ταχύπλοο επέβαιναν ηλικιωμένοι άνθρωποι, ότι το οδηγούσε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο οποίος όχι μόνο ταχύπλοο δε μπορούσε να οδηγήσει, αλλά ούτε σε καρέκλα δε μπορούσε να κάτσει. Ήταν έτοιμος σε λίγο, με τα προβλήματα υγείας που είχε, να πεθάνει, όπως και έγινε και ότι δήθεν ήταν κάποιοι του Κολωνακίου πάνω, αυτής της νομενκλατούρας που επικρατούσε εκείνο το διάστημα στην Αίγινα. Από την πρώτη στιγμή οι συγγενείς των θυμάτων ούρλιαζαν ότι το ταχύπλοο δεν το οδηγούσε ένας ηλικιωμένος άνθρωπος, ούτε ήταν άλλοι ηλικιωμένοι πάνω, αλλά ήταν ένα νεαρό ζευγάρι ηλικίας περίπου 30 ετών.

Ενώ προσδοκούσαμε η Δικαιοσύνη να βρει την αλήθεια, και κάναμε μία σειρά από ενέργειες όλα αυτά τα χρόνια ώστε να αρθεί το απόρρητο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενός ανθρώπου που σίγουρα δεν οδηγούσε και ο οποίος εμφανίστηκε αφού τον φυγάδευσε προηγουμένως ένας κύκλος ανθρώπων που στην Αίγινα κυριαρχεί όλα αυτά τα χρόνια…

Αντί να σώσουν τα άτομα που πνίγονταν, άτομα που συνεργάζονται καθημερινά με το Λιμεναρχείο Αιγίνης, πήγαν ένα μίλι πιο πέρα, όπου είχε πάει το ταχύπλοο, να φυγαδεύσουν τους επιβαίνοντες του ταχύπλοου.

Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος εμφανίστηκε με 8 ώρες καθυστέρηση και είπε ότι εκείνος οδηγούσε, επικαλούμενος μάρτυρες που δε βρίσκονταν καν στην Αίγινα και δικαιολογήθηκαν μετά την τραγωδία ότι πήραν το πρώτο καράβι και έφυγαν. Εδώ το πρόβλημα ποιο είναι. Ενώ εμείς κάναμε εναγώνια προσπάθεια να βρει η Δικαιοσύνη την άκρη, η ανακρίτρια δε μας άφησε, δε διέταξε την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου 15 ατόμων, που ήταν πραγματικά πολύ ενδιαφέροντες και έκλεισε τη δικογραφία.

Στο μεσοδιάστημα, όμως, πεθαίνει ο Λυκουρέζος, τον οποίο σε εμάς σκόπιμα εμφάνιζαν –έγινε ολόκληρη οργάνωση για να τον εμφανίσουν ως οδηγό. Όταν πεθαίνει ο μοναδικός κατηγορούμενος κλείνει η δικογραφία. Δεν έγινε δεκτό το αίτημα μας να επιστραφεί η δικογραφία και να συνεχιστεί η ανάκριση.

Βγαίνει ένα βούλευμα τελικώς, χωρίς αιτιολογία, από το οποίο προκύπτει ότι δεν άρουν το απόρρητο των συγκεκριμένων τηλεφωνικών συνομιλιών. Η οργή των συγγενών και όσων επέζησαν είναι δικαιολογημένη. Δε θα το αφήσουμε έτσι το θέμα. Θα το αναδείξουμε τις επόμενες ημέρες. Δυστυχώς ορισμένοι φοβούνται την κοινωνική κατακραυγή και τίποτα άλλο»

 

Η ανακοίνωση Κούγια εις μνήμην των θυμάτων

 

«Σαν σήμερα πριν 2 χρόνια ένα ταχύπλοο, το οποίο σύμφωνα με τους αναμφισβήτητους αυτόπτες μάρτυρες, τα θύματα, οδηγούσε ένας νεαρός περίπου 30 ετών και στο οποίο συνεπέβαινε μια νεαρή κοπέλα, με εγκληματική αμέλεια και με ταχύτητα άνω των 30 κόμβων και αφού προηγουμένως έκανε επικίνδυνους ελιγμούς, επέπεσε σε ένα μικρό βαρκάκι – «λάντζα», το οποίο κινείτο με ταχύτητα μικρότερη των 5 κόμβων και στο οποίο επέβαιναν οικογένειες Ελλήνων και αλλοδαπών, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους ο Στυλιανός Τρίμης, ηλικίας 58 ετών, ο Θεοδόσιος Κατιφές, ηλικίας 44 ετών, η Σεβαστή Κατιφέ, ηλικίας 5 ετών, και ο Cherednyk Ievgen, ηλικίας 36 ετών, και να τραυματιστούν οι Cherednyk Anastasia, ο Μιχαήλ – Νικόλαος Λαμπρακόπουλος, ο Γεώργιος Λαμπρακόπουλος, ο Αναστάσιος Σιδέρης, η Ελένη Μενέκου, η Olga – Enina Κατιφέ, ο Θεόδωρος Κατιφές, η Αλεξάνδρα Αρκούζη, ο Αναστάσιος Αναστασίου και ο Μιχαήλ Γεωργιάδης, να σωθούν δε από βέβαιο πνιγμό τόσο οι τραυματισθέντες όσο και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες λόγω του ότι τους περιέσωσαν διερχόμενα μικρά σκάφη.

Σε αυτή τη ναυτική τραγωδία που συνέβη ένα μόλις μίλι από το γραφικό χωριό της Αίγινας Πέρδικα και λίγα μόλις μέτρα από το νησάκι Μονή, συνέβησαν τα εξής παράδοξα πράγματα:

Οι υπεύθυνοι του Λιμεναρχείου Αίγινας:

  1. Δεν συνέλαβαν κανένα δράστη, παρά το ότι το σκάφος που προκάλεσε την τραγωδία, παρέμενε ακίνητο σχεδόν μία ώρα, ούτε συνέλεξαν έστω και έναν ναυαγό.
  2. Επέτρεψαν σε ασυνείδητους ανθρώπους, μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αίγινας Νεκτάριος Λεούσης, να φυγαδεύσουν τον, κατά τους αυτόπτες μάρτυρες, πραγματικό δράστη, νεαρό χειριστή του σκάφους, χωρίς καν να τους καλέσουν σε προανακριτική εξέταση.
  3. Δέχθηκαν χωρίς καμία έρευνα, δυστυχώς με την παρουσία τότε του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη (πρωτοφανές γεγονός για το μέγεθος αυτής της τραγωδίας, το οποίο δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά, η παρουσία αυτών των δύο κορυφαίων αξιωματούχων λίγη ώρα μετά την τραγωδία) και με καθυστέρηση πολλών ωρών τον αυθορμήτως εμφανισθέντα υπέργηρο και με αξεπέραστες ασθένειες Θρασύβουλο Λυκουρέζο ως δήθεν οδηγό του σκάφους αντί για το νεαρό χειριστή του.
  4. Αποδέχθηκαν ως δήθεν συνεπιβαίνοντες του ταχυπλόου, για να βεβαιώσουν ότι δήθεν το οδηγούσε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, δύο υπέργηρους αντιστοίχου ηλικίας με το Λυκουρέζο δήθεν αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι εμφανίστηκαν στο Λιμεναρχείο της Αίγινας τα μεσάνυχτα προς ξημερώματα της επόμενης ημέρας, αφού προηγουμένως έφτασαν στην Αίγινα από την Αθήνα με το τελευταίο πλοίο της γραμμής, και οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι ήταν στο ατύχημα, αλλά αμέσως μετά πήραν το πρώτο πλοίο της γραμμής και μετέβησαν στην Αθήνα, χωρίς να δώσουν καμία εξήγηση για ποιο λόγο δεν εμφανίστηκαν μαζί με το Λυκουρέζο στο Λιμεναρχείο της Αίγινας.

 

Οι εντολείς μας ζήτησαν από την Ανακρίτρια Πειραιώς και το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιώς να αρθεί το τηλεφωνικό απόρρητο 15 συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας, με τις οποίες συνομιλούσε το κρίσιμο χρονικό διάστημα ως εμφανισθείς ως δράστης Λυκουρέζος.

Η κυρία Ανακριτής και το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά δεν δέχθηκαν ποτέ να ικανοποιήσουν το αίτημα των θυμάτων και τελικώς, λόγω του ότι ο φερόμενος ως δράστης απεβίωσε λόγω των προβλημάτων της υγείας του (η άποψη των συγγενών των θυμάτων είναι ότι γι’ αυτό επελέγη από τον πραγματικό δράστη και το ισχυρό περιβάλλον του να εμφανιστεί αυτός ως δράστης), το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά έθεσε την υπόθεση στο αρχείο.

Δηλαδή για ένα προκλητικό έγκλημα, από το οποίο έχασε τη ζωή του ένας οικονομολόγος Ουκρανός 36 ετών, έμεινε ανάπηρη και ταλαιπωρείται η σύζυγός του επίσης οικονομολόγος, έχασε τη ζωή του ένας τίμιος βιοπαλαιστής που ως οδηγός της λάντζας επί χρόνια ολόκληρα συντηρούσε την οικογένειά του, και έφυγε από τη ζωή ένας πατέρας που προσπαθούσε να σώσει από πνιγμό την 5χρονη κόρη του, η οποία επίσης πνίγηκε, δεν θα υπάρξει ποτέ τιμωρία.

Το δικηγορικό μας γραφείο από την πρώτη στιγμή έχει εκφράσει όλες τις επιφυλάξεις του για τον τρόπο που έγινε η προανάκριση και η τακτική ανάκριση και τελικώς έκλεισε αυτή η υπόθεση, και εκδίδουμε το σημερινό δελτίο τύπου υπέρ της μνήμης αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπων».

 

Ετικέτες : Ναυτικό δυστύχημα, Αίγινα

 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Recent Comments