Με «εργαλείο» την τεχνολογία και «σύμμαχο» τους καταναλωτές σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης, μέσω μιας νέας εφαρμογής, να ενισχύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της αγοράς, κατά των φαινομένων αισχροκέρδειας.
Πρόκειται μία εφαρμογή (application) – η οποία στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ πριν από τα Χριστούγεννα – διαθέσιμη μέσω κινητού τηλεφώνου, όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλλουν άμεσα τις καταγγελίες τους όταν διαπιστώνουν περιστατικά εξαπάτησής τους και κερδοσκοπίας στην αγορά.
Όπως εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την εξειδίκευση των μέτρων κατά της ακρίβειας, η συγκεκριμένη εφαρμογή σχεδιάζεται ώστε να «επαυξήσει τις δυνατότητες της υφιστάμενης πλατφόρμας kataggelies.mindev.gov.gr» με τους ίδιους τους καταναλωτές να υποβάλλουν καταγγελίες καθώς και στοιχεία για τις στηρίξουν, προκειμένου να βοηθήσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Με φωτογραφίες ή βίντεο μέσω κινητού
Συγκεκριμένα, μέσω της εφαρμογής οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν οπτικό υλικό (φωτογραφίες ή βίντεο) που θα λειτουργούν ως αποδεικτικά της καταγγελίας τους. Η εφαρμογή θα έχει τη δυνατότητα να πιστοποιεί το υλικό ως προς τον χρόνο υποβολής του αλλά και το χώρο που έγινε, εφόσον ο καταναλωτής επιθυμεί να ενεργοποιήσει το GPS του κινητού του. Έτσι ουσιαστικά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα μπορούν να έχουν διαθέσιμο αποδεικτικό υλικό των καταγγελιών χωρίς να πραγματοποιούν επιτόπιο έλεγχο.
Από το αρμόδιο υπουργείο θεωρούν σημαντικό το γεγονός ότι αφενός με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά οι ελεγκτές θα μπορούν να «βρίσκονται», με τη βοήθεια της τεχνολογίας, σε όλες τις περιοχές της χώρας και σε όλο το εύρος της αγοράς, αφετέρου ότι ενισχύεται η δύναμη του καταναλωτή. Επιπλέον, έχει ήδη επισημανθεί το πλεονέκτημα που προσφέρουν οι απομακρυσμένοι έλεγχοι της αγοράς σε σύγκριση με τους επιτόπιους, καθώς οι επιχειρήσεις γνωρίζουν πως με αυτό τον τρόπο ανά πάσα στιγμή μπορούν να ελεγχθούν.