Οι πολίτες αξιολογούν το Δημόσιο: Το σχέδιο Μητσοτάκη στο Υπουργικό Συμβούλιο

0
1630

Το Υπουργικό Συμβούλιο συνέρχεται, με ένα από τα βασικά θέματα στην ατζέντα να είναι το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων

Η καθολική αλλαγή του Δημοσίου είναι από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, με τον ίδιο να τονίζει κατά τις δηλώσεις του από το υπουργείο Εσωτερικών«Το Δημόσιο αλλάζει προς το καλύτερο, καθώς είναι σε εξέλιξη μια επανάσταση».

Η στρατηγική για όλες τις αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο Εσωτερικών θα ανακοινωθεί σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Το Υπουργικό Συμβούλιο συνέρχεται, με ένα από τα βασικά θέματα στην ατζέντα να είναι το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων και τα ερωτηματολόγια που θα σταλούν το επόμενο διάστημα σε 4 εκατ. πολίτες για να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του ∆ημοσίου.

Άλλες πρωτοβουλίες του υπουργείου είναι ο προγραμματισμός και η επιτάχυνση των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, η ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών του ∆ημοσίου, η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, καθώς και άλλα εμβληματικά ψηφιακά έργα που υλοποιούνται, όπως ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας και η εγκατάσταση καμερών και ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ψηφιακή καταγραφή κλήσεων.

Οι τομές στο Δημόσιο που σχεδιάζει ο Μητσοτάκης: Η αξιολόγηση από τους πολίτες και τα ερωτηματολόγια 

«Σε λίγες εβδομάδες θα υπάρξει οριζόντια αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από 4 εκατ. πολίτες, που θα λάβουν ερωτηματολόγιο, και αυτό θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο για εμάς, για να εγκαθιδρύσουμε μια κουλτούρα λογοδοσίας», είπε πριν από λίγες μέρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όταν επισκέφθηκε το υπουργείο Εσωτερικών, όπου και συναντήθηκε με τον Θοδωρή Λιβάνιο και τον Δημήτρη Παπαστεργίου. 

«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών πρέπει να είναι ο πολίτης» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος υπενθύμισε ότι πριν από 11 χρόνια, ως υπουργός, τότε, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, «έκανα την πρώτη απόπειρα να ξεφύγουμε από την κατάρα της καθολικής αριστείας των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά συναντήσαμε τεράστιες αντιδράσεις. Σήμερα, όμως, έχουμε ένα σύστημα που μπορεί να ξεχωρίζει τους άριστους υπαλλήλους».

Στο ερωτηματολόγιο για το Δημόσιο σχεδόν 4 εκατομμύρια πολίτες θα κληθούν να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του Δημοσίου αλλά και αυτές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ερωτήσεις θα έχουν να κάνουν με τις υπηρεσίες της κεντρικής κυβέρνησης, όπως την ΑΑΔΕ και τις Εφορίες, τον ΕΦΚΑ, τη ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο και τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ θα ακολουθούν οι ψηφιακές υπηρεσίες, όπως αυτές της ΑΑΔΕ, το my Health, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και οι ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου, αλλά και οι υπηρεσίες του gov.gr, όπως οι υπεύθυνες δηλώσεις και οι εξουσιοδοτήσεις, τα αντίγραφα του ποινικού μητρώου, τα ραντεβού για την έκδοση νέας αστυνομικής ταυτότητας, η ψηφιακή πλατφόρμα για τα εισιτήρια στα γήπεδα, το kids wallet, η ίδρυση επιχειρήσεων και το ηλεκτρονικό παράβολο.

Οι πολίτες, σε κλίμακα από το 1 μέχρι το 10, θα πρέπει ακόμα να αξιολογήσουν την κατάσταση στο οδικό δίκτυο, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό, τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων, τις παιδικές χαρές, τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, τους χώρους πρασίνου και τους χώρους στάθμευσης, τις Πολεοδομίες, τα ΚΕΠ, τις υποδομές για ΑμεΑ κ.ά., ενώ θα μπορούν να καταθέσουν προτάσεις και παρατηρήσεις.