Εγκρίθηκε από το ΚΑΣ η μελέτη φωτισμού του σπουδαίου μνημείου του 5ου αιώνα π.Χ
Όπως μάλιστα υπογράμμισε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη το έργο του φωτισμού του Ναού της Αφαίας θα υλοποιηθεί στα πρότυπα των μνημείων της Ακρόπολης και της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών: «Ικανοποιείται όχι μόνον ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα των κατοίκων της Αιγίνας, αλλά και η ανάγκη ανάδειξης των ιστάμενων αρχαίων μνημείων με τρόπο επιστημονικά και αισθητικά ορθό. Με τη χρήση του κατάλληλου φωτισμού αναβαθμίζεται η εμπειρία της επίσκεψης του χώρου για τους επισκέπτες, καθώς αναδεικνύεται η αρχιτεκτονική διάρθρωση του Ναού της Αφαίας, η τρίτη διάσταση του μνημείου ως συνόλου, αλλά και η γλυπτικότητα των επιμέρους στοιχείων του. Δεδομένου ότι η παρέμβαση έχει σαφή αναπτυξιακό χαρακτήρα, το έργο έχει προβλεφθεί στα έργα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης» δήλωσε η Υπουργός.
Για τον φωτισμό του Ναού της Αφαίας θα χρησιμοποιηθούν φωτιστικοί προβολείς νέας τεχνολογίας και υψηλής χρωματικής απόδοσης, τύπου LED. Πρόκειται για αυτόνομα ρυθμιζόμενα φωτιστικά σώματα σε όλα τα επίπεδα, προσφέροντας σημαντική ευελιξία στη δημιουργία διαφορετικών σεναρίων φωτισμού, στη βελτιστοποίηση των επιπέδων ομοιομορφίας και στην εξοικονόμησης ενέργειας. Η μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο αυτεπιστασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων κατόπιν ανάθεσής της στην εταιρεία “Eleftheria Deko & Associates”, και λαμβάνει υπόψη τις γενικές αρχές καλού και εύστοχου φωτισμού μνημείων και δημόσιων χώρων, καθώς και τις προβλεπόμενες κανονιστικές διατάξεις.
Ο Ναός της Αφαίας είναι ένα από τα σπουδαιότερα και πλέον καλοδιατηρημένα μνημεία στον ελλαδικό χώρο. Πρόκειται για το σπουδαιότερο σωζόμενο μνημείο του Ιερού, αφιερωμένου στην Αφαία. Ο ναός κτίσθηκε γύρω στο 500-490 π.Χ. και είναι δωρικός περίπτερος. Αποτελεί τομή για την αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική αφού φέρει κιονοστοιχία 12 κιόνων στις μακρές πλευρές και έξι στις στενές πλευρές, εγκαταλείποντας τις επιμήκεις αναλογίες των αρχαϊκών ναών. Τα γλυπτά των αετωμάτων αντλούν τη θεματολογία τους από τον Τρωικό Πόλεμο, στον οποίο διακρίθηκαν Αιγινήτες πολεμιστές και απόγονοι του βασιλιά του νησιού Αιακού.