Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΜητσοτάκης: Ενισχυμένο το νέο Fuel Pass - Στα 80 ευρώ η επιδότηση...

Μητσοτάκης: Ενισχυμένο το νέο Fuel Pass – Στα 80 ευρώ η επιδότηση στη βενζίνη – Στα 100 ευρώ στους νησιώτες – Έως τα 45.000 ευρώ το οικογενειακό εισόδημα

Η επιδότηση αφορά τους μήνες Ιούλιο έως Σεπτέμβριο – Στα νησιά η ενίσχυση φτάνει στα 100 ευρώ – Με την παρέμβαση απομειώνονται οι αυξήσεις κατά 44 λεπτά – Επισπεύδεται η επιστροφή του ΕΦΚ για το αγροτικό πετρέλαιο – «Ναι» από την Κομισιόν για την παρέμβαση στη ρήτρα αναπροσαρμογής

Τους βασικούς άξονες της νέας παρέμβασης της κυβέρνησης στα καύσιμα με «γενναία» επιδότηση και το νέο Fuel Pass ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου.

Ανακοινώνοντας τις βασικές γραμμές της νέας δέσμης μέτρων του εθνικού σχεδίου στήριξης για τα καύσιμα ο κ. Μητσοτάκης τόνισε το «Fuel Pass 2» θα αφορά τρεις μήνες, Ιούλιο ως Σεπτέμβριο.

Απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει κάνουμε και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Συγκεκριμένα,  αυξάνεται η επιδότηση του Fuel Pass και ανεβαίνει στα 80 ευρώ για την κατανάλωση βενζίνης στην αντλία. Για μοτοσυκλέτες φτάνει στα 60 ευρώ. Ενώ στα νησιά η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ, αντί 55 ως σήμερα και για τα δίτροχα στα 70 ευρώ.

Με την παρέμβαση, όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός, απομειώνονται οι αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά του ευρώ.

Επεκτείνεται, επίσης, η κρατική επιδότηση στο ντίζελ με 12 λεπτά ανά λίτρο «ώστε να συγκρατηθούν κατά το δυνατόν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».

Τα μέτρα κοστολογούνται σε 375 εκ. ακόμα. Οι συνολικές επιδοτήσεις μόνο για τα καύσιμα είναι 580 εκ ευρώ. «Είναι ποσά που προέκυψαν από τη συνετή οικονομική διαχείριση και την ανάπτυξη» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση πήρε πριν λίγο το «πράσινο φως» από την Κομισιόν για δραστική παρέμβαση στη ρήτρα αναπροσαρμογής.

Η εισήγηση του πρωθυπουργού

«Πριν από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασής μας θα ήθελα εν συντομία να ανακοινώσω μία νέα δέσμη μέτρων του Εθνικού Σχεδίου Στήριξης, με αιχμή την επιδότηση των καυσίμων.

Όπως έχει συμφωνηθεί με τα συναρμόδια Υπουργεία και κυρίως με το οικονομικό επιτελείο, αυτή θα αφορά τρεις μήνες: τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και θα είναι μια παρέμβαση που θα αφορά τις τιμές και της βενζίνης και του diesel και απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς.

Κάνουμε όμως και μία ξεχωριστή παρέμβαση για τους αγρότες μας, καθώς επισπεύδεται, για τις αρχές Αυγούστου, η επιστροφή σε αυτούς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Θυμάστε ότι η αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν αυτό να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, αλλά έχουμε πια την τεχνική δυνατότητα για τους αγρότες οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει τις δηλώσεις ΟΣΔΕ να επισπεύσουμε αυτή την πληρωμή κι αυτή να γίνει εντός του Αυγούστου, οπότε και οι αγρότες μας έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στα χωράφια τους.

Αναλυτικά οι ρυθμίσεις θα εξειδικευτούν σήμερα στις 15:00, από τον Χρήστο Σταϊκούρα, τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών.

Να αναφέρω ότι οι γενικές κατευθύνσεις κοστολογούνται σε 375 ακόμη εκατομμύρια. Έτσι οι συνολικές επιδοτήσεις της πολιτείας μόνο για τα καύσιμα αγγίζουν τα 600 εκατομμύρια, για την ακρίβεια 580 εκατομμύρια.

Και φυσικά οι άμεσες και οι έμμεσες ενισχύσεις κατά των ανατιμήσεων στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από τη συνετή οικονομική μας διαχείριση, αλλά και από τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους οποίους έχει πετύχει και εξακολουθεί να πετυχαίνει η ελληνική οικονομία.

Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του «Fuel Pass» -όπως το λέμε- που θα το ονομάσουμε «Fuel Pass 2». Σε αυτό λοιπόν, η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία. Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ. Ενώ στα νησιά μας, όπου ξέρουμε ότι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη: 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα. Και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Θα παρουσιάσει και ο Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέχεια λεπτομερή στοιχεία, απομειώνουμε τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά, επαναλαμβάνω κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών. Και παράλληλα η κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει και την κρατική επιδότηση στην τιμή πώλησης του diesel, ώστε να συγκρατηθούν, κατά το δυνατόν, και οι αυξήσεις στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ενίσχυση αυτή θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.

Στόχος μας είναι να κρατήσουμε την τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο.

Όπως διαπιστώνετε, αυτές οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου. Και βέβαια έρχονται να προστεθούν σε όλα όσα έχουν ήδη προηγηθεί: στην κάλυψη των αυξήσεων στο ρεύμα, στην αναδρομική αποζημίωση.

Ήδη ενημερώθηκα ότι οι αιτήσεις που έχουν γίνει για το «Power Pass» έχουν ξεπεράσει τις 450.000. Και μάλιστα, μόλις πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση, ενημερώθηκα ότι πήραμε την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πιο δραστική μας παρέμβαση στη Ρήτρα Αναπροσαρμογής. Ένα μέτρο το οποίο θα αρχίσει να ισχύει από 1ης Ιουλίου, εξουδετερώνοντας ουσιαστικά τις μεγάλες αυξήσεις που η Ρήτρα Αναπροσαρμογής προκάλεσε στους λογαριασμούς της ηλεκτρικής ενέργειας.

Να σταθώ επίσης και στο πρόγραμμα αντικατάστασης 400.000 παλιών, ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών. Αντιλαμβάνομαι κ. Υπουργέ ότι έχει μια πολύ θετική ανταπόκριση και είναι ένα πρόγραμμα το οποίο μας επιτρέπει να μπορέσουμε ταυτόχρονα να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, να χαμηλώσουμε τους λογαριασμούς στα νοικοκυριά, καθώς οι ενεργοβόρες συσκευές αποτελούν σημαντικό συστατικό κομμάτι των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Να στηρίξουμε και την τοπική οικονομία και τους εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται σε όλη την αλυσίδα πώλησης αλλά και τοποθέτησης κλιματιστικών, ψυγείων. Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά.

Είναι όλα αυτά μια πλευρά της κοινωνικής μας πολιτικής η οποία νομίζω ότι αξίζει να αναδειχθεί και δηλώνει όχι μόνο τη φροντίδα της πολιτείας προς τον πολίτη που δοκιμάζεται από την εισαγόμενη κρίση, ιδιαίτερα τώρα με τα αυξημένα έξοδα του καλοκαιριού, αλλά νομίζω ότι αποτυπώνουν οι πρωτοβουλίες μας και τις σωστές οικονομικές μας επιλογές. Που αξιοποιούν την αύξηση του δημοσίου πλούτου προς όφελος της κοινωνίας, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να υπονομεύουν την πρόοδο της οικονομίας. Και απόδειξη η χθεσινή αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από έναν ακόμα διεθνή οίκο.

Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι τα νέα μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν οριστικά, σε απόλυτο βαθμό, τις συνέπειες μιας παγκόσμιας αναταραχής. Μπορούν ωστόσο να τις αμβλύνουν, να βάλουν ένα σημαντικό ανάχωμα στην έντασή τους. Για να το πω διαφορετικά, συνεχίζουμε τη μάχη για τον δίδυμο στόχο μας: μέσα στην αβέβαιη διεθνή συγκυρία, η κυβέρνηση να ανακουφίζει την κοινωνία, να απελευθερώνει την οικονομία, αλλά να κινείται πάντα -και σας το τονίζω αυτό- μέσα στα όρια των δημοσιονομικών μας αντοχών.

Τον Αύγουστο, άλλωστε, η Ελλάδα βγαίνει πια οριστικά από το καθεστώς της Ενισχυμένης Εποπτείας. Μια μεγάλη εθνική επιτυχία, η οποία κλείνει έναν πολύ επώδυνο, τραυματικό κύκλο για τη χώρα, ο οποίος άνοιξε το 2010.

Σίγουρα οι αλλεπάλληλες κρίσεις δυσκολεύουν την πορεία μας, όμως σε καμία περίπτωση δεν την αλλάζουν. Όπως δεν αλλάζουν ούτε την προσπάθεια, ούτε τον προορισμό μας. Να φτάσουμε σε αυτόν τον προορισμό με σταθερότητα, με συνέχεια και με συνέπεια.

Αυτά ως εισαγωγικές παρατηρήσεις, εκτός της ατζέντας του Υπουργικού Συμβουλίου. Από τα θέματα τα οποία έχουμε να συζητήσουμε σήμερα, να κρατήσω την αρχική ενημέρωση την οποία θα μας κάνει ο Κωστής Χατζηδάκης για την πρόοδο που έχουμε πετύχει συνολικά σε θέματα που αφορούν την εργασία, την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική προστασία.

Θεωρώ ότι έχει επιτευχθεί ένα πολύ σημαντικό έργο, συνολικά, στον τομέα αυτό, το οποίο πρέπει να αναδειχθεί, καθώς τονίζει την κοινωνική πτυχή των πολιτικών μας. Και πράγματι θέλω να συγχαρώ το Υπουργείο, αλλά και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, διότι πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες δεν θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη συνεργασία πολλών από εσάς, για τη μεγάλη πρόοδο που έχουμε πετύχει σε πολλούς τομείς.

Ενδεικτικά αναφέρω, Κωστή, το ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων, κάτι το οποίο μας ταλαιπωρούσε πολλά χρόνια και έβλεπα στα στοιχεία τα οποία μας έστειλες ότι μόλις το πρώτο πεντάμηνο του ’22 εκδόθηκαν ουσιαστικά όσες συντάξεις είχαν εκδοθεί ολόκληρο το 2019. Μάλιστα τον Μάιο καταγράφηκε νέο ρεκόρ απονομής, ξεπερνώντας τις 30.000 συντάξεις.

Είναι μία μόνο από τις εκκρεμότητες του παρελθόντος που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε με αποτελεσματικότητα.»

Τι περιλαμβάνουν τα νέα μέτρα

Από το υπουργείο Οικονομικών, πραγματοποιήθηκε η εξειδίκευση των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού για τη νέα επιδότηση καυσίμων, από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, τον αναπληρωτή υπουργό Θεόδωρο Σκυκαλάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνο Πετραλιά.

Οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι πάνω από 3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα. Η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Ιουλίου.

Η επιδότηση για ΙΧ χωρίς κάρτα στις ηπειρωτικές περιοχές διαμορφώνεται στα 65 ευρώ, ενώ με τη χρήση ψηφιακής κάρτας αυξάνεται στα 80 ευρώ.

Αντίστοιχα στις νησιωτικές περιοχές χωρίς κάρτα η επιδότηση διαμορφώνεται στα 85 ευρώ και με καρτα στα 100 ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι διαλέξουν ψηφιακή κάρτα αντί για κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό, θα πάρουν επιπλέον 15 ευρώ, αντί για 5 ευρώ που ίσχυε έως τώρα στo fuel pass 1.

Τα βασικά σημεία από την τοποθέτηση του Χρήστου Σταϊκούρα

  • 375 εκατ. ευρώ το νέο πακέτο μέτρο στήριξης των νοικοκυριών
  • 3,1 εκατ. οι δικαιούχοι
  • Επεκτείνεται το fuel Pass για Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο
  • Δηλωθέν εισόδημα έως 45.000 ευρώ
  • Η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία
  • Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ σε ηπειρωτικές περιοχές
  • Για τους δικαιούχους που επιλέγουν ψηφιακή κάρτα το ποσό της ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, δλδ για νησιωτικές περιοχές είναι 65 ευρώ+15 με ψηφιακή κάρτα, φτάνει στα 80 ευρώ
  • Στα νησιά, η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν
  • Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ, το κόστος ανέρχετραι σε 200 εκατ. ευρώ
  • Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο
  • Επιστρέφεται το ΕΦΚ στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες

Οπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, «οι λόγοι που μπορούμε να δώσουμε υψηλότερη επιδότηση στα καύσιμα είναι οι εξής: Ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανεργία μειώθηκε σημαντικά, η αυξημένη ανάπτυξη έχει σημαντική αντανάκλαση στα δημόσια έσοδα, ενώ τα έσοδα από τον τουρισμό είναι ιδιαιτέρως αυξημένα (σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία).

Ολα αυτά συμβαίνουν παρά τις τεράστιες πιέσεις που δέχεται η οικονομία μας, λόγω πληθωρισμού και ακρίβειας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίσουμε (όσο το δυνατόν πιο δίκαια) την επίπτωση που έχουν στα νοικοκυριά, οι διεθνείς αυτές εξελίξεις».

Πρόκειται για μια αύξηση 80% σε σχέση με την προηγούμενη επιδότηση. Το υπολογιζόμενο κόστος του Fuel Pass 2 είναι 200 εκατ. ευρώ

Με τη νέα αυξημένη παροχή, ένας οδηγός στην Αττική θα πληρώνει για παράδειγμα 1,96 ευρώ την βενζίνη, που σήμερα φτάνει στα 2,40 ευρώ.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Recent Comments