Ακυρώνεται για φέτος το Τέλος Επιτηδεύματος στους αγρότες – Τι προβλέπεται για stock options
Κίνητρα για στενότερη σύνδεση των εργαζομένων με το μέλλον των επιχειρήσεων στις οποίες εργάζονται, μείωση της φορολογίας στις εισαγωγές ΙΧ αλλά και εμπόδια στην εισαγωγή «σαράβαλων» από το εξωτερικό, καθώς όμως ακόμα και εργαλεία ταχύτερης επίλυσης φορολογικών διαφορών, φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που τέθηκε από βράδυ της Τρίτης στη δημόσια διαβούλευση.
Εκτός από το σχέδιο προσέλκυσης ξένων συνταξιούχων στη χώρα μας, το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης πληθώρα νέων μέτρων, όπως τα εξής:
1. Φόρος υπεραξίας 5%-15% για να πάρουν οι εργαζόμενοι μετοχές, αντί φόρου εισοδήματος 9%-40% που πληρώνουν οι μισθωτοί εργαζόμενοι.
Με τον νέο τρόπο φορολόγησης των δικαιωμάτων προαίρεσης απόκτησης μετοχών (των λεγόμενων “stockoptions”), εφόσον οι μετοχές που θα αποκτηθούν διακρατούνται για 24 μήνες από τους εργαζόμενους, η υπεραξία από την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών δεν θα προστίθεται στα λοιπά εισοδήματα του εργαζόμενου, προκειμένου να υπαχθεί στη φορολόγηση με βάση την κλίμακα, αλλά θα φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή 15%.
Μάλιστα για τους εργαζόμενους σε νεοφυείς επιχειρήσεις, δηλαδή σε μικρές ή πολύ μικρές μη εισηγμένες επιχειρήσεις προβλέπεται, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, χαμηλότερος φορολογικός συντελεστής στο 5%. Ουσιαστικά, με τον τρόπο αυτό, ο εργαζόμενος έχει άμεσο όφελος και συμμετέχει στην επενδυτική προοπτική της επιχείρησης στην οποία εργάζεται. Είναι μια ρύθμιση που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για να επιστρέψουν στη χώρα μας οι νέοι που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης και να ανακοπεί το “brain drain”.
2. Θεσπίζεται απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος για τους αγρότες και μετά την παρέλευση πενταετίας από την ημερομηνία ένταξης στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ
3. Ομαλότερη κλίμακα για τέλη ταξινόμησης αυτοκινήτων από το εσωτερικό, αλλά και προσαύξηση για τα ΙΧ τα οποία φέρουν πρώτη ημερομηνία ταξινόμησης πριν την 1η Σεπτεμβρίου 2018.
Ειδικότερα, καθιερώνεται νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων και αναμορφώνονται σε συνάρτηση με την παλαιότητα του οχήματος αναλογικότερα οι προσαυξήσεις οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO.
Παράλληλα μειώνεται περαιτέρω το τέλος ταξινόμησης υβριδικών αυτοκινήτων, χαμηλών ρύπων, ήτοι με εκπομπές ρύπων CO2 έως 50 γρ/χλμ, ενώ διατηρείται η απαλλαγή του 50% του αναλογούντος τέλους ταξινόμησης για υβριδικά αυτοκίνητα με περισσότερους ρύπους, καθώς και η πλήρης απαλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα ΕΙΧ.
Με τον τρόπο αυτό μειώνεται το αναλογούν τέλος ταξινόμησης για την πλειοψηφία των οχημάτων και ευνοείται η ταξινόμηση νεότερων αυτοκινήτων, λαμβανομένης υπόψη και της ανάγκης τόνωσης της σχετικής αγοράς.
Τέλος, καταργείται η υφιστάμενη πρόβλεψη για τη δυνατότητα φορολόγησης μεταχειρισμένων οχημάτων με πρώτη κυκλοφορία στην ΕΕ πριν από την 01.06.2016, με βάση το προϊσχύον καθεστώς φορολόγησης (ιστορικό τέλος), η πρακτική εφαρμογή της οποίας δημιούργησε πολλές και μεγάλες καθυστερήσεις κατά τη διαδικασία εκτελωνισμού οχημάτων.
Με μεταβατική διάταξη και αναφορικά με τα οχήματα για τα οποία εκκρεμεί αίτηση προς εξέταση ενώπιον της σχετικής Επιτροπής Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης,παρέχεται εναλλακτικά,η δυνατότητα επιλογής ταξινόμησης με τις νέες διατάξεις.
4. Υπαγωγή των μουσικών βιβλίων στον συντελεστή ΦΠΑ 6%
5. Νέα Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών: για αποδοχή της απόφασης της Επιτροπής θα πρέπει να καταβληθεί το 30% του οριζόμενου ποσού και το υπόλοιπο σε έως 24 δόσεις με έκπτωση έως και 75%