Σε αυτό το πλαίσιο, μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης έκανε και για πρώτη φορά νύξη για μια τρίτη θητεία, πέραν του 2027, λέγοντας ότι «θα πάμε σε εθνικές εκλογές το 2027, θέτοντας και πάλι στην κρίση των πολιτών το έργο το οποίο έχουμε επιτελέσει» και αποκλείοντας εκ νέου διαρρήδην τα σενάρια για ανάληψη κάποιου ευρωπαϊκού κόστους μετά τις επικείμενες ευρωεκλογές. Και αν το τέλος της τετραετίας μοιάζει κάπως μακρινό, η αποστροφή του κ. Μητσοτάκη έχει ενδιαφέρον για τα εσωτερικά πολιτικά πράγματα, καθώς δίνει ένα ένα «βάθος» στην ορατότητα του πολιτικού συστήματος.
«Γραμμή» με την υπερδεξιά πολυκατοικία
Μπορεί να εξαπέλυσε βολές τόσο εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ όσο και εναντίον του ΠΑΣΟΚ, οι πιο ενδιαφέρουσες αναφορές του πρωθυπουργού, όμως, είχαν να κάνουν με την «υπερδεξιά πολυκατοικία» που αναπτύσσεται, πέραν της ΝΔ. Απαντώντας στη συζήτηση που αναπτύχθηκε για το ποιος «θέλει» την προίκα των ψηφοφόρων των Σπαρτιατών, ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «τέθηκαν εκτός της εκλογικής διαδικασίας με απόφαση του Αρείου Πάγου, η οποία «πατάει» πάνω σε μία ρύθμιση την οποία ψήφισε και υποστήριξε η ΝΔ. Την υποστήριξε κοινοβουλευτικά αλλά και μέσω υπομνημάτων, όταν κάποιοι άλλοι ξέχασαν να τα υποβάλουν».
Τα πιο αιχμηρά καρφιά, όμως, εξαπέλυσε εναντίον της Ελληνικής Λύσης του Κυριάκου Βελόπουλου και της Νίκης με φόντο τα πρόσφατα περιστατικά, από τις μπουνιές εντός Βουλής έως το χαστούκι στη βουλευτή της ΝΔ, Αγγελική Δεληκάρη, και τις προειδοποιήσεις Βελόπουλου σε βουλευτές της ΝΔ να μην πάνε στις εκκλησίες το Πάσχα, εφόσον ψήφισαν τον γάμο ομοφύλων. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για «συγκεκαλυμμένες απειλές», αναφερόμενος στον κ. Βελόπουλο, αλλά και για εμπορευματοποίηση της πίστης και για «χριστιανόμετρα».
«Κυκλοφορούν πολλοί “γιαλαντζί” πατριώτες, του γλυκού νερού», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, αντιπαραβάλλοντας τον «υπεύθυνο πατριωτισμό» που προτάσσει η ΝΔ. Κάλεσε, δε, όσους ψηφοφόρους της ΝΔ σκέφτονται να «διαμαρτυρηθούν» μέσω των μικρότερων κομμάτων στα δεξιά του κυβερνώντος κόμματος, «να δούνε τη μεγάλη εικόνα, την πρόοδο την οποία επιτελέσει συνολικά η χώρα». «Και να μην αξιοποιήσουν τις ευρωεκλογές ως μία ευκαιρία μιας εύκολης και ανέξοδης διαμαρτυρίας, γιατί τα πραγματικά ζητούμενα των ευρωεκλογών είναι άλλα: είναι η θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη», τόνισε.
Σήμερα, πάντως, για τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι μια σημαντική μέρα, καθώς φαίνεται ότι θα επισημοποιηθεί το «λιώσιμο των πάγων» με την εκκλησία, με την προγραμματισμένη κοινή επίσκεψη του πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο σε δομές της εκκλησίας στο Δήλεσι. Οι κ.κ. Μητσοτάκης και Ιερώνυμος έχουν να βρεθούν τετ-α-τετ μήνες και είναι δεδομένο ότι η κυβερνητική επιμονή στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, πέρα από εσωκομματικές αναταράξεις, επέφερε και ένα βαθύ «τραύμα» στις σχέσεις με την εκκλησία. Οι πληγές, όμως, είναι για να κλείνουν και οι κ. Μητσοτάκης και Ιερώνυμος θέλουν να στείλουν το μήνυμα ότι η ζωή… τραβά μπροστά.
Το ραντεβού αυτό οριστικοποιήθηκε πριν από μερικές μέρες και έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία ενόψει του Πάσχα, με δεδομένες τις προαναφερθείσες προειδοποιήσεις Βελόπουλου στους βουλευτές της ΝΔ, αλλά και τα επεισόδια σε εκκλησίες με βουλευτές και υπουργούς. Ο κ. Ιερώνυμος παρενέβη πυροσβεστικά στις αρχές της εβδομάδας, διαμηνύοντας προς άπαντες ότι η εκκλησία δεν εκδικείται, στέλνοντας έτσι ένα μήνυμα και σε ιεράρχες που ίσως είχαν άλλες σκέψεις ενόψει των ημερών του Πάσχα.
Ο πρωθυπουργός και ο Αρχιεπίσκοπος, μετά τις 11:00, αναμένεται να επισκεφθούν δύο παιδικούς σταθμούς της εκκλησίας, ενώ αμέσως μετά θα βρεθούν στο Κέντρο Γεροντολογίας στο Δήλεσι. Πρόκειται για έργα που έχουν γίνει με την προσωπική μέριμνα του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος για πολλά χρόνια θήτευσε ως μητροπολίτης Θηβών και Λιβαδειάς, ενώ μετά το πέρας των συναντήσεων με παιδιά και ηλικιωμένους, αλλά και τις κοινές δηλώσεις που θα καταδείξουν τη συμπόρευση πολιτείας και εκκλησίας, οι δύο άνδρες αναμένεται να έχουν ένα σύντομο τετ-α-τετ. Το πρώτο μετά από εκείνο που είχε γίνει τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, αμέσως μετά τα Φώτα, και είχε ως «ελέφαντα στο δωμάτιο» την τότε επικείμενη ρύθμιση για τα ομόφυλα ζευγάρια.