«Ασφαλής μέσα στο γραφείο της στο Μαρούσι, αποφασίζει για τις ζωές των άλλων και συζητά με τα στελέχη της εκπαίδευσης μέσω τηλεδιασκέψεων, παίρνοντας αποφάσεις επικίνδυνες για το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου»
Η περίφημη φράση αν δεν έχουνε ψωμί ας φάνε παντεσπάνι , που αποδίδεται από κάποιους στην βασίλισσα της Γαλλίας Μαρία Αντουανέτα, αν και μάλλον λανθασμένα, ήταν ενδεικτική της απόλυτης αδιαφορίας, άγνοιας και περιφρόνησης της άρχουσας τάξης της Γαλλίας για τα δεινά που βίωνε ο πεινασμένος και εξαθλιωμένος Γαλλικός λαός.
Περιχαρακωμένη και ασφαλής μέσα στον μικρόκοσμο του παλατιού της η βασίλισσα, αγνοούσε ότι λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα άνθρωποι πέθαιναν από την πείνα.
Αυτές τις τελευταίες μέρες τούτου του παράξενου καλοκαιριού της πανδημίας, η στάση της κυρίας Κεραμέως, θυμίζει τη στάση της Γαλλίδας βασίλισσας. Ως άλλη Μαρία Αντουανέτα φόρεσε τη μάσκα της χαμογελαστή μέσα στην ασφάλεια του γραφείου της, την ώρα που δήλωνε ότι η προμήθεια της είναι ατομική ευθύνη του καθενός, άρα το ΥΠΑΙΘ νίπτει τας χείρας του, και παράλληλα αποφάσιζε να ανοίξει τα σχολεία με πλήρη σύνθεση , δηλαδή με τάξεις των 25+ μαθητών.Όσον αφορά στο θέμα της χορήγησης μασκών εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα και η ίδια και η γενική γραμματέας του ΥΠΑΙΘ, μετά τις δηλώσεις Θεοδωρικάκου, αλλά τουλάχιστον θα χορηγηθούν τελικά δωρεάν μάσκες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Στο πιο σημαντικό όμως θέμα του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η υπουργός συνεχίζει να δείχνει παροιμιώδη άγνοια και αδιαφορία απέναντι στις διαμαρτυρίες γονέων και εκπαιδευτικών ,αλλά και στις δηλώσεις επιστημόνων που επισημαίνουν ότι σε τμήματα των 25 και των 27 μαθητών, η χρήση μάσκας στην ουσία ακυρώνεται.
Όποιος έχει μπει σε σχολική τάξη ξέρει τις πρακτικές δυσκολίες του να κάνεις μάθημα σε 27 άτομα, μέσα σε τάξεις-κοτέτσια, με τους μαθητές κολλημένους τον ένα πάνω στον άλλον και τον καθηγητή στριμωγμένο στην έδρα. Όλα αυτά προ Covid19. Φανταστείτε τώρα πόσο δύσκολο κι επικίνδυνο θα είναι εν μέσω πανδημίας.
Η μάσκα δεν είναι πανάκεια. Χρειάζονται αποστάσεις και όχι μόνο στα διαλείμματα. Ποιο το νόημα να βγάζεις τους μαθητές χωριστά διαλείμματα, αφού τους έχεις στοιβάξει για μιάμιση ώρα ανά 25 σε κάθε τμήμα;
Κι ενώ γειτονικές χώρες όπως η Ιταλία και η Κύπρος προχωρούν σε ενέργειες για την αποσυμφόρηση των τάξεων, η Ν. Κεραμέως, αφού αύξησε εν μέσω πανδημίας τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στο Δημοτικό, με την τωρινή της απόφαση χρησιμοποιεί ως πειραματόζωα χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Ασφαλής μέσα στο γραφείο της στο Μαρούσι, αποφασίζει για τις ζωές των άλλων και συζητά με τα στελέχη της εκπαίδευσης μέσω τηλεδιασκέψεων, παίρνοντας αποφάσεις επικίνδυνες για το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.
Ας βγει λοιπόν και ας έρθει να μπει για μία και μοναδική μέρα να κάνει μάθημα. Να μπει σε τμήμα 28 ατόμων και να κάνει ένα συνεχόμενο πεντάωρο φορώντας μάσκα. Να δει τα πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε εν μέσω πανδημίας και μετά το ξανασυζητάμε.
Αλλά αυτό δυστυχώς δεν πρόκειται να γίνει .Οι Αντουανέτες του ΥΠΑΙΘ θα συνεχίζουν να παίρνουν αποφάσεις όχι με γνώμονα το κοινό καλό και την ασφαλή επιστροφή στα σχολεία, αλλά με βάση τις τάσεις της Ε.Ε όπως απάντησαν στην ΟΛΜΕ.
Το ζητούμενο είναι τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως Σύλλογοι διδασκόντων, ως ΕΛΜΕ, ως σκεπτόμενοι άνθρωποι που συνειδητοποιούμε ότι κάποιες αποφάσεις είναι από ανεφάρμοστες έως επικίνδυνες.
Τροφή για σκέψη λοιπόν αγαπητοί συνάδελφοι έως τις 7 Σεπτέμβρη που θα ανοίξουν τα σχολεία. Ή μήπως ως τις 14;
Παρέμβαση του Θάνου Βάλλα, Αιρετού ΠΥΣΔΕ Δράμας