Η εταιρία EODH με έδρα το Λάκκωμα Χαλκιδικής, ασχολείται από το 2003 με το τομέα της παθητικής και ενεργητικής προστασίας Τεθωρακισμένων Οχημάτων καθώς και με τη σχεδίαση ολοκληρωμένων συστημάτων. Για την κάλυψη Εθνικών και διεθνών αναγκών σε τεθωρακισμένα οχήματα μεγάλης ευκινησίας πολλαπλού ρόλου, ανέπτυξε με δικούς της πόρους ένα νέας γενιάς όχημα, σπονδυλωτής σχεδίασης και υψηλών επιδόσεων, κατάλληλο να καλύψει μια ευρεία γκάμα αποστολών Στρατιωτικής και Αστυνομικής φύσεως.
Η σχεδιαστική ομάδα της EODH, χρησιμοποιώντας δοκιμασμένα απάρτια από εξειδικευμένες εταιρίες εγνωσμένου κύρους, σχεδίασε ένα όχημα υψηλής επιχειρησιακής αξίας, που ξεχωρίζει για μια πληθώρα καινοτομιών και ταυτόχρονα ενσωματώνει κορυφαίο επίπεδο προστασίας για την κατηγορία του.
Βασική επιδίωξη της νέας σχεδίασης είναι η δημιουργία μιας βασικής πλατφόρμας μέγιστου μικτού βάρους 12 τόνων με ωφέλιμο φορτίο 2 τόνων, ευκολοπροσάρμοστης σε διαφορετικούς ρόλους, με κύρια χαρακτηριστικά την Στρατηγική και Τακτική ευκινησία, την μεγάλη αξιοπιστία και επιχειρησιακή ετοιμότητα με την μικρότερη δυνατή Διοικητική Μέριμνα, την υψηλή επιβιωσημότητα και την δυνατότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Όλα αυτά με λογικό κόστος και χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, την ασφάλεια και την εργονομία για το πλήρωμα και την μεταφερόμενη ομάδα.
ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
- Στρατηγική ευκινησία
- Τακτική ευκινησία
- Μέγιστο βάρος Μάχης της τάξεως των 12 τόνων
- Μεγάλη μεταφορική ικανότητα (2+τόνους) και αυτονομία 700km, δυνατότητα φιλοξενίας με άνεση πληρώματος 4(+4) ατόμων με πλήρη φόρτο σε αποστολές μεγάλης διάρκειας
- Σπονδυλωτή σχεδίαση με ιδιαίτερη προστασία στην καμπίνα μεταφοράς προσωπικού και επαρκή προστατευμένο χώρο στο πίσω μέρος για την μεταφορά φορτίου ή των επιπλέον 4 ατόμων σε πτυσσόμενα καθίσματα
- Εξελιγμένη σπονδυλωτή θωράκιση νέας γενιάς
- Περιορισμένο οπτικό, ακουστικό, θερμικό και ηλεκτρομαγνητικό ίχνος
- Δυνατότητα μεταφοράς ποικιλίας οπλισμού σε κατάλληλους έστορες ή Τηλεχειριζόμενες Εξέδρες Οπλισμού
- Κατάλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα μεγάλης ισχύος
- Δυνατότητα προσαρμογής επιπλέον εξοπλισμού για αποστολές αστυνομικής φύσεως
ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- Το όχημα βασίζεται σε ένα βαρέως τύπου, αυτοφερόμενο σκάφος (Monocoque) ειδικά σχεδιασμένο για αντοχή σε εκρήξεις, προετοιμασμένο εκτενώς για σκληρή στρατιωτική χρήση
- Στο πάνω μέρος αυτού του άκαμπτου σκάφους εδράζεται μια πλήρως προστατευμένη καμπίνα (κάψουλα αποστολής), βελτιστοποιημένη για μέγιστο εσωτερικό χώρο και ευελιξία στην αποστολή
- Η καμπίνα είναι προσθαφαιρούμενη, συνδέεται με το βασικό σκάφος με ταχυσυνδέσμους και μπορεί να αντικαθίσταται σε ελάχιστο χρόνο ακόμη και σε συνθήκες πεδίου
- Χρησιμοποιώντας το ίδιο σκάφος με διαφορετική κάψουλα αποστολής μπορεί το όχημα να αλλάζει ρόλο σε ελάχιστο χρόνο ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες
- Επιπλέον, η καμπίνα μπορεί να ανασηκώνεται υδραυλικά στο πλάι για να παρέχει εύκολη πρόσβαση στο συγκρότημα ισχύος και μετάδοσης κίνησης
- Το όχημα έχει σχεδιαστεί για απρόσκοπτη λειτουργία σε ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος (-23°C έως +49 °C)
- Προσφέρει πολλές δυνατότητες διαφορετικής διαμόρφωσης βασισμένες σε παραλλαγές του βασικού σχεδίου καμπίνας, διατηρώντας όμως ένα κοινό πλαίσιο
- Η στάνταρ καμπίνα διαθέτει 5 πόρτες και επίπεδη οροφή
- Διατίθενται παραλλαγές με 2, 3 και 4 πόρτες σε επίπεδες ή ψηλές οροφές
- Στο πίσω μέρος η καμπίνα μπορεί να δεχθεί φορτία ή διαφόρους τύπους οπλικών συστημάτων, αισθητήρων και τυποποιημένων κλωβών
- Η βασική έκδοση έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να μεταφέρει πλήρωμα 8 ατόμων
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – ΕΠΙΒΙΩΣΗΜΟΤΗΤΑ
- Το ανθεκτικό σε εκρήξεις σκάφος και το δάπεδο της καμπίνας λειτουργούν ως διπλός μηχανισμός απορρόφησης ενέργειας και παρέχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά ασφαλείας για τους επιβάτες του οχήματος
- Τα ειδικά αιωρούμενα καθίσματα αντιναρκικής προστασίας με ζώνες ασφαλείας 5 σημείων παρέχονται ως στάνταρ εξοπλισμός
- Το παρεχόμενο επίπεδο προστασίας για τους επιβαίνοντες είναι κατηγορίας Level 3 με βάση τη STANAG 4569
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Το όχημα δύναται να εφοδιαστεί με Τηλεχειριζόμενο Σταθμό Οπλισμού (RCWS) που μπορεί να φιλοξενήσει βαρύ πολυβόλο M2 των 12,7mm. Το συνολικό βάρος του συστήματος είναι 250kg, διαθέτει σταθεροποίηση σε 2 άξονες, σκοπευτικό ημέρας νύκτας και απόθεμα πυρομαχικών 500 βολίδες. Εναλλακτικά στη θέση του πολυβόλου μπορεί να τοποθετηθεί αυτόματο βομβιδοβόλο 40mm ή πολυβόλο 7,62mm/5,56mm. Επιπλέον, φέρει 2 τετραπλούς εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων των 76mm στην οροφή.
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
- Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού
- Φορέας Οπλικών Συστημάτων
- Τεθωρακισμένο Όχημα Αναγνώρισης
- Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Αισθητήρων Ανίχνευσης (ραντάρ, κάμερες, δέκτης ESM, Tactical UAV)
- Μεταφοράς Προωθημένου Παρατηρητή Πυροβολικού
- Κέντρο Διευθύνσεως Πυρών πυροβολικού Μάχης και Α/Α
- Φορέας συστημάτων Επικοινωνιών, Η/Π
- Ασθενοφόρο
- Τεθωρακισμένο Όχημα Διοικήσεως
- Μεταφοράς ομάδας Μηχανικού Μάχης
- Όχημα ΑΡΒΧ Πολέμου (ανίχνευσης, άμεσης επέμβασης)
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
- Επιτήρησης συνόρων
- Μεταφοράς Προσωπικού
- Σταθμός Διοικήσεως
- Καταστολής ταραχών
- Όχημα επέμβασης σε περιπτώσεις αεροπειρατείας, τρομοκρατίας, ομηρίας, στάσης εντός φυλακών, κλπ
- Προστασίας αεροδρομίων, στόχων υψηλής σημασίας, προσώπων VIP
- Φορέας Αισθητήρων
- Ασθενοφόρο
Η EODH έχει ολοκληρώσει την φάση της σχεδίασης και ανάπτυξης και προχώρησε στην κατασκευή ενός πρωτότυπου για τις απαραίτητες δοκιμές και την πιστοποίηση με βάση τα Ευρωπαϊκά και Νατοϊκά πρότυπα. Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή ενός δεύτερου πρωτοτύπου, το οποίο θα έχει και την τελική διαμόρφωση η οποία θα έχει υποδειχθεί και συμφωνηθεί σε συνεργασία με το χρήστη και θα ενσωματώνει σε μέγιστο βαθμό επιλεγμένα και πιστοποιημένα Ελληνικής κατασκευής υποσυστήματα. Θα ακολουθήσει μια σειρά δοκιμών και πιστοποιήσεων από πλευράς χρήστη, η αποκατάσταση τυχόν παρατηρήσεων και στην συνέχεια θα είναι έτοιμο για παραγωγή σε σειρά.
Μέσω ενός τέτοιου προγράμματος μεγάλης Ελληνικής προστιθέμενης αξίας, δύναται να επιτευχθεί η κάλυψη των Εθνικών Αναγκών, η αναγέννηση της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας και τέλος η ενίσχυση της Εθνικής Οικονομίας και της απασχόλησης ειδικευμένου προσωπικού υψηλής κατάρτισης. Η σχεδίαση δύναται να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις και ανάγκες του χρήστη, ενώ διασφαλίζεται η άριστη Εκπαίδευση του προσωπικού, η αδιάλειπτη τεχνική υποστήριξη του υλικού και συνεχής επάρκεια ανταλλακτικών.
Η παλαιότητα του διαθέσιμου υλικού στις Ένοπλες Δυνάμεις και ιδιαίτερα στο Στρατό Ξηράς (σε ορισμένες κατηγορίες), είναι ένας κρίσιμος παράγοντας που επηρεάζει τις διαθεσιμότητες και την αξιοπιστία. Η αντικατάσταση του είναι επιτακτική ανάγκη και απαιτεί τεράστια δαπάνη. Μόνο με Εθνικά Προγράμματα τα οποία θα μπορούν να παρέχουν αξιόπιστες λύσεις με εξαιρετικό λόγο κόστους/απόδοσης και χωρίς αιμορραγία της Εθνικής Οικονομίας μπορεί να επιτευχτεί.
Κινητήρας | 5.7L Turbo Diesel |
Ισχύς | 300hp / 221kW |
Ροπή | 1100Nm @1200- 1800rpm |
Κιβώτιο Ταχυτήτων | Πλήρως Αυτόματο 6 σχέσεων |
Μέγιστη Ταχύτητα | 120km/h |
Αυτονομία | 700km |
Ακτίνα στροφής | 16.5m |
Ανωφέρεια | 60% |
Πλευρική Κλίση | 35% |
Κιβώτιο μετάδοσης | 2 σχέσεων (αργό-γρήγορο) με ενσωματωμένο Χειρόφρενο |
Σύστημα διεύθυνσης | Υδραυλικό |
Ηλεκτρικό σύστημα | 24V-360Amp με φώτα συσκότισης |
Σύστημα Πέδησης | Υδραυλικό με δίσκους μπρος-πίσω και σύστημα αντιμποκαρίσματος τροχών (ABS) |
Άξονες | Ανεξάρτητοι μπρος και πίσω με 100% μπλοκάρισμα διαφορικών |
Αναρτήσεις | Με ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικούς αποσβεστήρες κραδασμών και ράβδους
Σταθεροποίησης |
*HOPLITE (ΟΠΛΙΤΗΣ): Ο οπλίτης στην αρχαιότητα, ο στρατιώτης δηλαδή του πεζικού με βαρύ οπλισμό που πολεμούσε σε σχηματισμό φάλαγγας, ήταν ο κατεξοχήν πολεμιστής της κλασικής Ελλάδας. Ήταν βαριά οπλισμένος με δόρυ, θώρακα και μεγάλη ασπίδα. Το όνομα οπλίτης (ὁπλίτης) προέρχεται από την ονομασία της μεγάλης στρογγυλής ασπίδας (ὅπλον).