Η Νίκη Κεραμέως αναφερόμενη στον χρόνο που θα επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία τόνισε ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχει κάποια απόφαση.
Η Νίκη Κεραμέως τόνισε για το ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων: «Ο,τι έχει να κάνει με τις δομές εκπαίδευσης και την επαναλειτουργία τους παρακολουθείται καθημερινά από την επιτροπή των ειδικών. Αναμένουμε τις εισηγήσεις τους και την απόφαση του πρωθυπουργού».
«Οι μελέτες έδειξαν ότι τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς του ιού και τα σχολεία έκλεισαν για να περιοριστεί η κινητικότητα των ενηλίκων. Στόχος μας και προτεραιότητα είναι να ανοίξουν τα σχολεία και υπάρχει η πιθανότητα πρώτα να ανοίξουν τα δημοτικά και μετά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια», είχε δηλώσει νωρίτερα η υπουργός μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Για την τηλεκπαίδευση είπε ότ 1,6 εκατ. μέλη είναι συνδεδεμένα με την τηλεκπαίδευση. Κατά μέσο όρο η κάθε τάξη κάνει μάθημα 40 λεπτών είπε η υπουργός, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν και τεχνικά προβλήματα και ενδεχομένως να υπάρξουν και νέα, τα οποία λύθηκαν.
Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στη συνολική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) και εντός της ημέρας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Όπως είπε η υπουργός «Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας».
Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Επίσης, καθιερώνεται Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
Η θεσμοθέτηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:
Επίπεδο 3: Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του Ο.Α.Ε.Δ.
Επίπεδο 4: Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.)
Επίπεδο 5: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.
Ο σχεδιασμός, ο συντονισμός, η εποπτεία και η αξιολόγηση των πολιτικών, δράσεων και προγραμμάτων στην ΕΕΚ και ΔΒΜ οργανώνεται πλέον συνεκτικά στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).
Επίσης, ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, ύστερα από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε.. Οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου) εισάγονται στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου.
Συμπληρωματικά με τις προαναφερόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, έχει ήδη ολοκληρωθεί η σύνταξη και πιστοποίηση 20 νέων Οδηγών Κατάρτισης των ΙΕΚ, σύμφωνα με σύγχρονη πρότυπη μεθοδολογία. Εντός ενός έτους, θα ολοκληρωθεί και η σύνταξη νέων Οδηγών Κατάρτισης για όλες τις προσφερόμενες ειδικότητες. Περαιτέρω, έχει ήδη δημιουργηθεί νέο Μητρώο Εκπαιδευτών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης με έμφαση στην εργασιακή εμπειρία των εκπαιδευτών.